Sisältöön »
 

Artikkelit

04.06.2018

Markkinointi lähtee asiakkaasta

Hyvä tapa lähteä liikkeelle pohtimaan näitä asioita on tehdä analyysi nykyisistä asiakkaistasi. Luokittele asiakkaasi sen mukaan, miten suuri kunkin asiakkaan merkitys yrityksellesi on nyt ja tulevaisuudessa.

Luokitteluperusteena yritysmyynnin (b-to-b) asiakkaissa voi olla esimerkiksi: vuosilaskutus, kannattavuus, tuotealueiden määrä tai referenssiarvo.

Kuluttajamyynnin asiakkaiden luokitteluperusteena (b-to-c) voi olla:  sopivuus, demografiset tekijät, ostoaktiivisuus, arvot tai asenteet.

Luokittelun tehtyäsi huomaat myös, millaisia asiakkaita tarvitset lisää ja voit käynnistää uusasiakashankinnan. Analyysin tekemisessä voit käyttää apuna oheista taulukkoa.


Mikä on viestisi?

Kun tiedät, keitä nykyiset tai tavoittelemasi asiakkaat ovat, pääset miettimään markkinointiviestintää. Lähde kaikessa markkinointiviestinnässäsi liikkeelle asiakkaasta. Kirjaa ylös:

  • Mitkä ovat hänen tarpeensa? Toiveensa? Pelkonsa?
  • Missä tavoitat asiakkaasi parhaiten? Mikä on se kanava tai foorumi jossa hän viihtyy ja mitä hän käyttää tai kuluttaa?

Muotoile näiden perusteella palvelulupaus ja lunasta se!  Kerää tietoa asiakkaista tietojärjestelmään ja hyödynnä sitä markkinoinnissa. Opit tuntemaan asiakkaasi ja voit tehdä täsmällisempää ja tehokkaampaa markkinointia.

Pidä brändi kunnossa

Pidä huoli myös siitä, että tuotteesi ja yrityksesi brändi ja imago ovat kunnossa. Hyvä imago luodaan palvelulupauksen lunastamisella kerta toisensa jälkeen. Huolehdi, että käytät markkinointiviestinnässä aina yhdenmukaista visuaalista ilmettä. Muista, että sinä yrittäjänä ja kaikki työntekijäsi jaatte ympäristöön viestejä. Pidä ne siis positiivisena!

Löydät markkinointisuunnitelman pohjan Yritystulkista www.keuke.fi. Voit myös varata ajan ja aloitetaan markkinointiponnistelut yhdessä, keuke(at)keuke.fi, puhelin 050 341 3210.

 
 
 

Muista seuraava tapahtumamme!

10.04.2024
klo 17:00

KUTSU: Keuken talousilta: Miten maailmantalous vaikuttaa omaan yritykseeni?

 

 

 
 

Ota yhteyttä

Ota rohkeasti yhteyttä ja varaa aika maksuttomaan tapaamiseen tai lähetä meille viesti alla olevalla yhteydenottolomakkeella.

 

Sijaintikartta

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy
Puuvalonaukio 2D, 2. krs, 04200 Kerava

Näytä kartalla »

 

icon-phone.png

050 341 3210

icon-email.png

keuke@keuke.fi

 

Online-ajanvaraus

 
 
© Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy 2017 | login Synergia Foxy
 
Tuotteita korissa: 0  / Varaa aika »  / Tyhjennä kori